Search
Now showing items 1-10 of 607
La escala de Competencia Digital y uso de Recursos Educativos Abiertos (CD-REA): factores asociados a la competencia de los docentes universitarios bimodales
(2020)
En esta investigación se emplea la escala CD-REA para medir la competencia digital de información y uso de REA y determinar cuáles son los factores asociados a ésta por parte de una muestra de 271 docentes universitarios ...
Emprendimiento educativo en el marco de los retos de los objetivos de la agenda UNESCO 2030
(2020-05-19)
Emprendimiento educativo en el marco de los retos de los objetivos de la agenda UNESCO 2030 , retos y oportunidades para estudiar un doctorado
Innovación educativa en estudios de psicología educativa: implicaciones prácticas
(Octaedro, 2019-11-01)
En este trabajo se presentan las tendencias de innovación en educación emergentes de la línea de investigación de Estudios Psicopedagoígicos. Para su elaboración se utilizaron dos estudios previos: el Mapeo Sistemático de ...
MOOCs and OER: Developments and Contributions for Open Education and Open Science
(Springer Nature, 2020)
The open educational movement has provided opportunities for the advancement of higher education. This chapter is framed in the development of 12 open mass courses (MOOCs) and more than 5000 open educational resources (OER) ...
Assignment of Groups for the Execution of a Collaborative Work Using Emerging Algorithms
(Springer, 2020)
In educational institutions collaborative work is used as a strategy to enhance active learning. One of the organizational tasks that is in charge of the teacher is the assignment of groups. Hence the purpose of this ...
Los recursos educativos abiertos en el marco de los objetivos de la UNESCO 2030
(2020-05-04)
En el laberinto de las necesidades surgen las oportunidades….
Hoy tenemos grandes retos con el COVID 19, con los objetivos del desarrollo sostenible y también varias posibilidades…
Uno puede sembrar una semilla, pero ...
Challenge Based Learning: Innovative Pedagogy for Sustainability through e-Learning in Higher Education
(MDPI, 2020-05-15)
Challenge-Based Learning (CBL) is an innovative teaching methodology that engages students to resolve real-world challenges while applying the knowledge they acquired during their professional training. This article describes ...
User experience of an institutional repository in a private university in Mexico A fundamental component in the framework of Open Science
(University of Salamanca, 2019-03-15)
Technology platforms, as viewed from the perspective of their users, provide new perspectives to discover aspects to enhance its use. The objective of this study is to provide the instruments and indicators that allow us ...
Usos del podcast para fines educativos. Mapeo sistemático de la literatura en WoS y Scopus (2014-2019)
(2020-07-31)
Introducción: la investigación disponible sobre el aprovechamiento educativo del podcast de audio es escasa. Se revisó la literatura publicada (2014-2019) clasificando usos, contextos y categorías del podcast de audio con ...
Analysis of Teachers’ Opinions about Student Participation in Entrepreneurial Activities in an Institution of Higher Education
(IJAHSSS, 2020-06-19)
Entrepreneurial education is increasingly relevant, and the number of study centers that are incorporating these programs is on the rise. The role of universities is central to the development of citizens who collaborate ...