Recent Submissions

  • Narrative text

    Project Galileo 

    Walss Aurioles, María Eugenia (2017-03-28)
    Calculus I - The Derivate: Project to understand the concept of velocity as the rate of change the position, and acceleration as the rate of change of velocity
  • Self assessment

    Position, Speed and Acceleration 

    Walss Aurioles, María Eugenia (2017-03-28)
    Calculus I - Differentiation Rules and its Applications: Metacognition exercise to review the concepts of position, velocity and acceleration
  • Autoevaluación

    Posición, velocidad y aceleración 

    Walss Aurioles, María Eugenia (2017-03-28)
    Cálculo I - Reglas de diferenciación y aplicaciones: Ejercicio de metacognición para el repaso de los conceptos posición, velocidad y aceleración .
  • Ejercicio / Exercise

    Producción de motores 

    Escalante Caballeros, Luisa María (2017-03-28)
    Cálculo I - Análisis y funciones: Ejercicio para evaluar los conocimientos claves del tema Análisis de funciones.
  • Narrative text

    Problem Scenario 

    Luévanos Hernández, Víctor Manuel (2017-03-28)
    Calculus I - Limits and Continuity: Problem to solve about the importance of properly managing the use of credits cards with the help of the limit concept.
  • Texto narrativo

    Pasos del proyecto 

    Walss Aurioles, María Eugenia (2017-03-28)
    Cálculo I - Reglas de diferenciación y aplicaciones: Investigar sobre razones de cambio relacionadas
  • Autoevaluación

    Mi nuevo conocimiento 

    Armendáriz Cervantes, Sergio Antonio (2017-03-28)
    Cálculo I - Límites y continuidad: Reflexión sobre el nuevo conocimiento que el alumno ha adquirido sobre cálculo diferencial, límites y continuidad, matemáticas
  • Self assessment

    My new knowledge A 

    Luévanos Hernández, Víctor Manuel (2017-03-28)
    Calculus I - Limits and Continuity: Reflection of the new knowledge acquired by the student about the differential calculus, limits and continuity, mathematics.
  • Texto narrativo

    Comportamiento de nacimientos 

    Escalante Caballeros, Luisa María (2017-03-28)
    Cálculo I - Análisis y funciones: Actividad para analizar el comportamiento de los nacimientos en el tiempo como una función polinomial grado 3.
  • Autoevaluación

    Mi aprendizaje 

    Walss Aurioles, María Eugenia (2017-03-28)
    Cálculo I - La derivada: Ejercicio de metacognición para repaso de conceptos.
  • Ejercicio / Exercise

    Limits and Continuity Excel Practice 

    Luévanos Hernández, Víctor Manuel (2017-03-28)
    Calculus I - Limits and Continuity: Document with a practice that shows the limit of a function using a numerical approach.
  • Narrative text

    Opening The Rate of Change is the Reason to Change 

    Walss Aurioles, María Eugenia (2017-03-28)
    Calculus I - The Derivate: Introduction to the concept of rate of change and its relation to the slope of the tangent line
  • Self assessment

    My new knowledge 

    Luévanos Hernández, Víctor Manuel (2017-03-28)
    Calculus I - Limits and Continuity: Reflection of the new knowledge acquired by the student about the differential calculus, limits and continuity, mathematics.
  • Autoevaluación

    Mi nuevo conocimiento 

    Luévanos Hernández, Víctor Manuel (2017-03-28)
    Cálculo I - Límites y continuidad: Reflexión sobre el nuevo conocimiento que el alumno ha adquirido sobre cálculo diferencial, límites y continuidad, matemáticas
  • Ejercicio / Exercise

    Law of Exponents 

    Walss Aurioles, María Eugenia (2017-03-28)
    Calculus I - Differentiation Rules and its Applications: Practice logarithmic differentation.
  • Ejercicio / Exercise

    Límites infinitos 

    Luévanos Hernández, Víctor Manuel (2017-03-28)
    Cálculo I - Límites y continuidad: Documento que presenta una gráfica funcional donde la variable independiente x avanza hacia algún punto y alcanza un lugar similar a un abismo.
  • Ejercicio / Exercise

    Limits 3 

    Armendáriz Cervantes, Sergio Antonio (2017-03-28)
    Calculus I - Limits and Continuity: By reading this document the student will understand the concept of differential calculus, limit of a function, through simple calculus it will be possible to get the limit of a function.
  • Ejercicio / Exercise

    Limits 2 

    Armendáriz Cervantes, Sergio Antonio (2017-03-28)
    Calculus I - Limits and Continuity: By reading this document the student will understand the concept of differential calculus, limit of a function, through simple calculus it will be possible to get the limit of a function.
  • Ejercicio / Exercise

    Cóncavo o convexo 

    Escalante Caballeros, Luisa María (2017-03-28)
    Cálculo I - Análisis y funciones: Ejercicio donde se busca que el alumno bosqueje funciones polinomial e identifique la concavidad o convexidad.
  • Ejercicio / Exercise

    Limits 1 

    Armendáriz Cervantes, Sergio Antonio (2017-03-28)
    Calculus I - Limits and Continuity: By reading this document the student will understand the concept of differential calculus, limit of a function, through simple calculus it will be possible to get the limit of a function.

View more