Search
Now showing items 1-9 of 9
Developing digital skills to solve information problems through a MOOC
(2015)
The study reported here is part of a macro study, which seeks to identify digital competences developed by students and teachers participating in the program MiCompu.Mx in the states of Tabasco, Colima and Sonora in Mexico. ...
Digital skills development: MOOCs as a tool for teacher training
(2015)
Digital skills are an important element in the educational environment, their development and integration should be a priority in order to address modern society demands. Therefore, the objective of this research was to ...
Diseño transdisciplinario de ambientes virtuales de aprendizaje: El caso de un xMOOC sobre el estudio de la energía eléctrica
(2017)
El fin de la transdisciplinariedad es la búsqueda de la unidad del conocimiento a través de la eliminación de los límites disciplinares. Corresponde a un enfoque holístico que va más allá de las perspectivas de distintas ...
Mediation practices for learning in MOOC courses to promote open innovation.
(2016)
With the increase of the training offered in online environments over the last decade, one of the key elements in these training events is mediation as an enabler best results approval and learning achievements. In this ...
Evaluación de una innovación educativa abierta, colaborativa y multidisciplinar integrada a un MOOC para formar en sustentabilidad energética
(2018-12)
La innovación abierta es una nueva modalidad de trabajo en donde los límites de participación se extienden hacia diversos expertos, tanto internos como externos a la organización que la promueve. La presente ponencia, parte ...
Effective Completion Rate Design for MOOCs of the Binational Laboratory for Intelligent Energy Sustainability Management and Technological Training
(2018-07-04)
The completion rate in MOOC has been the subject of many criticisms and observations; the reality is that this educational topic has been adapted from non-systematic ways from the classroom education to the open one without ...
La calidad de la retroalimentación entre pares en relación con el diseño instruccional: Un estudio comparativo en CEMA de energía y sustentabilidad
(2018-12-11)
La retroalimentación entre pares se ha convertido una práctica común en los cursos en línea masivos y abiertos (CEMA o MOOC por su sigla en inglés, massive open online course) debido a su capacidad para escalar la evaluación ...
MOOC as a viable option to energy sustainability and technological training.
(2016)
Nowadays, due to technological advances, continuous online training has been more relevantas part of professional and personal development of individuals. Massive Open Online Course(MOOC) is now a means to education that ...
Interacción aprendiz-aprendiz y retroalimentación entre pares en MOOC
(2018-04-20)
Frente a las características de un MOOC (curso en línea masivo y abierto, por sus siglas en inglés), sobre las cuales el proceso de evaluación del aprendizaje y retroalimentación en función del binomio instructor-estudiante ...