Search
Now showing items 1-5 of 5
Enseñanza y difusión sobre el uso de recursos educativos abiertos con MOOC: un estudio de caso
(Universidad Veracruzana, 2018-01)
El presente artículo analiza el caso de un Curso en Línea Masivo y Abierto (MOOC) que tiene por objetivo desarrollar competencias digitales y de diseño instruccional para integrar Recursos Educativos Abiertos (REA) en ...
Motivation and knowledge: pre-assessment and post-assessment of MOOC participants from an energy and sustainability project
(Athabasca University Press, 2018-09)
Understanding factors promoting or preventing participants’ completion of a massive open online course (MOOC) is an important research topic, as attrition rates remain high for this environment. Motivation and digital ...
Co-creación e innovación abierta : Revisión sistemática de literatura
(2018-01-01)
La ciencia abierta, como bien común, abre posibilidades para el desarrollo de las naciones a través de innovaciones y construcciones colaborativas que ayudan a democratizar el conocimiento. Los avances en la materia aún ...
El papel de las estrategias innovadoras en educación superior:retos en las sociedades del conocimiento
(2018)
In the context of knowledge societies, educational innovation appears as a cornerstone of Higher Education. The purpose of this systematic literature review research is to characterize recent research on innovative strategies ...
Motivation and Knowledge: Pre and Post Assessment of MOOC participants from an Energy and Sustainability Project
(2018)
Understanding factors promoting or preventing participants’ completion of a massive open online course (MOOC) is an important research topic, as attrition rates remain high for this environment. Motivation and digital ...