Search
Now showing items 1-10 of 10
Identidad digital 2.0: Posibilidades de la gestión y visibilidad científica a través de repositorios institucionales de acceso abierto.
(2017)
Las plataformas tecnológicas utilizadas a favor de vías de comunicación científica presentan un cambio con la llegada de nuevas aplicaciones que tienen funcionalidades que hacen más satisfactorio llevar a cabo distintas ...
Open access to educational resources in energy and sustainability: Usability evaluation prototype for repositories
(2016)
The purpose of this paper is to show a PhD dissertation research plan, which aims to assess whether the users’ experience of users to perform various tasks in an open access repository, increases by integrating Discovery ...
Discovery Tools for Open Access Repositories: Literature Mapping
(2016)
The objective in this paper is to summarize the current knowledge that is available for Discovery Tools that have been employed for library services and open access repositories (OAR); This mapping is intended for studies ...
Usability evaluation focused on user experience of repositories related to energy sustainability: A Literature Mapping
(2017)
This paper presents a systematic literature mapping about two types of studies about interaction using repositories energy sustainability, (1)studies related to users' experience, and (2) studies aboutusability evaluation, ...
User Experience in Institutional Repositories
(IGI Global, 2018-01)
Disruptive ideas and innovative business models take shape from observing and investigating the needs and demands of potential users and measuring their success based on the acceptance by users and their satisfaction. In ...
Aportes de una herramienta de descubrimiento en un repositorio institucional: un estudio de caso
(2017)
La actualización constante de un Repositorio Institucional (RI) es una de las estrategias para incrementar la visibilidad de los recursos educativos y la producción científica de forma abierta. En el presente estudio los ...
Grupos focales: Conocer las motivaciones e impacto al incorporar prácticas de acceso abierto.
(Tecnológico de Monterrey, 2017-04)
Presentación del Proyecto 266632 Laboratorio Binacional para la Gestión Inteligente de la Sustentabilidad Energética y Formación Tecnológica. Tecnológico de Monterrey, México.
Subproyecto MOOC´s energía - Red openergy
(Tecnológico de Monterrey, 2017-03)
Imágen que muestra las actividades del subproyecto Mooc´s en relación con las actividades de la REd Openergy. del proyetco 266632 Laboratorio Binacional para la Gestión Inteligente de la Sustentabilidad Energética y Formación ...
Articulación de los componentes principales del subproyetco Mooc´s y de la Red Openergy
(Tecnológico de Monterrey, 2017-03)
Imagen de la Articulación de los componentes principales del subproyetco Mooc´s y de la Red Openergy. 266632 Laboratorio Binacional para la Gestión Inteligente de la Sustentabilidad Energética y Formación Tecnológica