• español
    • English
  • español 
    • español
    • English
  • Acceder

Ver ítem 
  •   Página de inicio
  • Producción Científica
  • Ítem publicado en memoria de congreso
  • Ver ítem
  •   Página de inicio
  • Producción Científica
  • Ítem publicado en memoria de congreso
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring instructors’ interpretation of electric field lines

Thumbnail
Ver/
PERC2017_Campos.pdf Size (2.011Mb)
Fecha
2017
Autor
Campos, Esmeralda
Zavala, Genaro
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem





Export citation
Resumen
Electric field lines are a typical representation for the electric field concept. University students often misinterpret electric field lines, which may cause them difficulties understanding the electric field. The objective of this study is to explore how introductory electricity and magnetism instructors interpret electric field lines. We interviewed four instructors about several electrostatic concepts, to interpret a diagram and to discuss the electric field line representation. We focus on instructors’ interpretation of the diagram, which consisted of the electric field lines of a quadrupole without displaying charges. We asked instructors to interpret the diagram and to compare the magnitude of the electric field at two positions. All four instructors tried to identify the sources of electric field as their first approach, while their answers varied for the comparison of magnitudes. Instructors’ interpretations of electric field lines may elucidate why students often misinterpret this representation of the electric field.
URI
http://hdl.handle.net/11285/632843
Colecciones
  • Ítem publicado en memoria de congreso 252

Enviar TesisCarta de autorizaciónGuía Rápida

Listar

Todo RITECComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Mi cuenta

Acceder

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Estadísticas Generales Google Analytics
Ligas de interésEditorial DigitalGéneroPortal de BibliotecaMemorias CIIEProyecto SENERPreguntas Frecuentes

DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace
Quick Guide | Contacto | Sugerencias | Suscribirse
Aviso de Privacidad | Políticas de Privacidad | Acerca del RITEC | Aviso Legal
Gestionanado el Conocimiento