Matemáticas
Browse by
Recent Submissions
-
Examen / Exam
Rúbrica de evaluación: Primero lo básico
(2017-03-28)Cálculo I - Reglas de diferenciación y aplicaciones: Evaluación de actividad que sirve para presentar las reglas básicas de derivación -
Examen / Exam
Quiz: Limits and Continuity A
(2017-03-28)Calculus I - Limits and Continuity: Questions to determine what has been learned abput the topic of limits, continuity, finite limits, and critical points. -
Examen / Exam
Quiz: Ups and Downs
(2017-03-28)Calculus I - Function Analysis: Exercise to evaluate the essential knowledge about the topic Function Analysis. -
Examen / Exam
Rúbrica ¿Para qué sirve la derivada?
(2017-03-28)Cálculo I - Reglas de diferenciación y aplicaciones: Documento para evaluar actividad sobre las aplicaciones de la derivada en movimiento rectilíneo y economía -
Examen / Exam
Quiz Rules of Differentiation
(2017-03-28)Calculus I - Differentiation Rules and its Applications: Quiz to evaluate the knowledge of the topic of differentiation rules and its applications -
Examen / Exam
Quiz to be solved in pairs
(2017-03-28)Calculus I - Differentiation Rules and its Applications: Quiz to evaluate the knowledge of the topic of differentiation rules and its applications -
Ejercicio / Exercise
Puntos de inflexión
(2017-03-28)Cálculo I - Análisis y funciones: Ejercicio donde se busca que el alumno bosqueje funciones polinomiales e identifique los puntos de inflexión. -
Texto narrativo
Proyecto Galileo
(2017-03-28)Cálculo I - La derivada: Proyecto para que los alumnos comprendan el concepto de velocidad como razón de cambio de la posición y el de aceleración como razón de cambio de la velocidad. -
Examen / Exam
Quiz: Limits and Continuity
(2017-03-28)Calculus I - Limits and Continuity: Questions to determine what has been learned abput the topic of limits, continuity, finite limits, and critical points. -
Examen / Exam
Quiz: Downs and Ups
(2017-03-28)Calculus I - Function Analysis: Exercise to evaluate the essential knowledge about the topic Function Analysis. -
Narrative text
Project Guide C&D
(2017-03-28)Calculus I - Limits and Continuity: Project about the use and application of the continuity or discontinuity of a function. -
Ejercicio / Exercise
Concave Convex
(2017-03-28)Calculus I - Function Analysis: Exercise to sketch a function to analyze and find out whether it is concave or convex. -
Self assessment
Position, Speed and Acceleration
(2017-03-28)Calculus I - Differentiation Rules and its Applications: Metacognition exercise to review the concepts of position, velocity and acceleration -
Ejercicio / Exercise
OpeningDerivative B
(2017-03-28)Calculus I - Function Analysis: Introductory activity to the topic “function analysis”, where the student will identify the relationship between the graphs of a function and its first and second derivatives. -
Texto narrativo
Pasos del proyecto
(2017-03-28)Cálculo I - Reglas de diferenciación y aplicaciones: Investigar sobre razones de cambio relacionadas -
Narrative text
Problem Scenario
(2017-03-28)Calculus I - Limits and Continuity: Problem to solve about the importance of properly managing the use of credits cards with the help of the limit concept. -
Ejercicio / Exercise
Producción de motores
(2017-03-28)Cálculo I - Análisis y funciones: Ejercicio para evaluar los conocimientos claves del tema Análisis de funciones. -
Narrative text
Project Galileo
(2017-03-28)Calculus I - The Derivate: Project to understand the concept of velocity as the rate of change the position, and acceleration as the rate of change of velocity -
Autoevaluación
Posición, velocidad y aceleración
(2017-03-28)Cálculo I - Reglas de diferenciación y aplicaciones: Ejercicio de metacognición para el repaso de los conceptos posición, velocidad y aceleración . -
Autoevaluación
Mi nuevo conocimiento
(2017-03-28)Cálculo I - Límites y continuidad: Reflexión sobre el nuevo conocimiento que el alumno ha adquirido sobre cálculo diferencial, límites y continuidad, matemáticas