Producción Científica
Browse by
Contiene todos los recursos que son resultado de la investigación de la comunidad del Tecnológico de Monterrey y que se encuentran en acceso abierto.
Para enviar tu trabajo científico, puedes consultar este Infográfico con los pasos generales para que sea depositado en el RITEC.
Collections in this community
-
Artículo 1246
Article -
Capítulo de libro 137
Book part -
Conferencia 204
Lecture -
Contribución a publicación periódica 8
Contribution to Periodical -
Documentación técnica 57
Technical Documentation -
Documento de trabajo 20
Working paper -
Libro 251
Book -
Memoria de congreso 55
Conference Proceedings -
Objeto de congreso 94
Conference Object -
Objeto de congreso no publicado 155
Conference Contribution -
Parte de reporte 204
Report Part -
Patente 0
Patent -
Preimpreso 36
Preprint -
Protocolo de investigación 3
Research Proposal -
Póster de congreso 13
Conference Poster -
Redalyc 1391
Red de Revistas Científicas de América Latina y el Caribe, España y Portugal -
Reporte 146
Report -
Reseña crítica 9
Review -
Ítem publicado en memoria de congreso 254
Conference Paper
Recent Submissions
-
Reporte/Report
Co-creating open solutions through interdisciplinary collaboration for the future of education: strategies for global funding. Technical Report
To empower academic networks, educational leaders, and researchers with the skills needed to secure global funding, foster interdisciplinary collaborations, and develop winning grant proposals. This boot camp includes ... -
Objeto de congreso no publicado/Conference Contribution
Panel: Lights and shadows in global finance: "lessons from the past and strategies for the future"
(2024-10)Slides for the panel. -
Conferencia/Lecture
Social entrepreneurship and complex thinking competencies with an open technology platform: a gender approach
(2024-11-01)In addition to specialized disciplinary training, cross-disciplinary skills are relevant to lifelong learning. One such skill is complex thinking, which involves integrating different reasoning to solve problems. To ensure ... -
Objeto de congreso no publicado/Conference Contribution
Panel: Exploring the future of education: knowledge sharing and openness for sustainability
(2024-10-27)Presentation for the panel. -
Reporte/Report
Community STEAM-OER-LATAM Report Q4.
(2024-11-04)Community STEAM-OER-LATAM Report Q4. -
Artículo/Article
Modeling foreign investment received in the colombian oil sector during the period 1996- 2016
(Grupo Editorial Espacios, 2019-06-17)Foreign direct investment received in the oil sector in Colombia is a dependent variable, based on percentages with respect to GDP of exports of goods and services, and gross capital formation as independent. This work ... -
Artículo/Article
Caracterización del perfil y remuneración de los pares evaluadores en el área de negocios y management reconocidos por Minciencias, Colombia
(Universidad de Santander UDES, 2021-09-01)El artículo tiene como propósito caracterizar el perfil de pares evaluadores en el área de negocios y management reconocidos por el Ministerio de Ciencia, Tecnología e Innovación (Minciencias), Colombia, y su opinión acerca ... -
Artículo/Article
Percepción de los decisores de centros comerciales sobre aplicación de acciones de marketing
(Universidad del Zulia, 2020-06-07)La construcción de centros comerciales como consecuencia del aumento de la participación de grandes marcas de productos y servicios, consiente que en esos escenarios se puedan implementar y fortalecer acciones de marketing ... -
Parte de reporte/Report part
Apéndice 4. Presentación del proyecto en un evento convocado por Siemens Stiftung
(2024-11-04)Apéndice 4. Presentación del proyecto en un evento convocado por Siemens Stiftung. -
Parte de reporte/Report part
Apéndice 3. Publicación de newsletter de la Red de Maestros de la Red STEM Latinoamérica
(2024-11-04)Apéndice 3. Publicación de newsletter de la Red de Maestros de la Red STEM Latinoamérica. -
Parte de reporte/Report part
Apéndice 2. Reseña de participación en congreso en el cual se difunda acciones del proyecto
(2024-11-04)Apéndice 2. Reseña de participación en congreso en el cual se difunda acciones del proyecto. -
Parte de reporte/Report part
Apéndice 1. Documento de los eventos de socialización del sistema de monitoreo con los actores encargados de reportar su quehacer y receptores
(2024-11-04)Apéndice 1. Documento de los eventos de socialización del sistema de monitoreo con los actores encargados de reportar su quehacer y receptores. -
Reporte/Report
Modelo de transformación digital de universidades para avanzar en la era global
Presentación para defender la tesis doctoral. -
Tesis Doctorado / doctoral Thesis
Modelo de transformación digital de universidades para avanzar en la era global
(Universidad de Huelva, 2024-10-31)El surgimiento del internet y la digitalización dieron lugar a la transformación digital de las organizaciones. Las instituciones de educación superior, en particular, deben estar atentas a los cambios del entorno y de la ... -
Artículo/Article
Fostering 4.0 digital literacy skills through attributes of openness: a review
(Athabasca University, 2024-11-01)During the last decade, a growing interest in open educational resources (OER) has developed among educational researchers worldwide. This trend involves the examination of possible effects over diverse learning domains ... -
Objeto de congreso no publicado/Conference Contribution
Artículos y ponencias con valor diferencial: horizontes abiertos para aportar a la ciencia y la sociedad
(2024-10-30)Diapositivas para la presentación. -
Conferencia/Lecture
Iberoamerican perspectives on complex thinking: assessing higher education students' perceived maturity level
(2024)Exploring the maturity of complex thinking among higher education students presents a critical insight into modern educational outcomes. This study aims to assess the perceived maturity levels of complex thinking in ... -
Objeto de congreso no publicado/Conference Contribution
OER Red STEM Latin America community. Project summary
(2024-10-18)Slides with: context of the project, general objective, specific objectives, main results and suggestions for future steps -
Artículo/Article
The transformative potential of Open Educational Resources for teacher education and practice
(Taylor @ Francis Online, 2024-09-30)Open educational resources (OER) have significant potential for transforming teacher education in developing countries, yet this remains underexplored. This systematic literature review analyzes 98 articles to understand ... -
Artículo/Article
Co-designing a financial literacy videogame: A participatory research-based approach in complex scenarios
(ESIC 2024, 2024-10-13)This study examines the co-design of a financial literacy videogame as a pedagogical innovation aimed at fostering sustainable economic principles among university students. The co-design process and game development is ...