Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 19
RITEC & CRIS: Interoperabilidad para visibilidad y medición del impacto de la producción científica energética
(2018)
El Tecnológico de Monterrey cuenta con dos plataformas para la gestión y la difusión del conocimiento científico, las cuales son el Sistema de Información de Investigación Actual (Current Research Information System —CRIS—) ...
Innovación educativa en estudios sobre el desarrollo y uso de la tecnología: un mapeo sistemático
(2019-06-24)
La integración de la tecnología en los contextos educativos puede apoyar la innovación de ambientes de aprendizaje. Las tendencias tecnológicas cambian con mayor velocidad y su uso en diversos contextos sorprende por la ...
User Experience in Institutional Repositories: A Systematic Literature Review
(IGI GlobalIGI Global, 2021-01-21)
Disruptive ideas and innovative business models take shape from observing and investigating the needs and demands of potential users and measuring their success based on the acceptance by users and their satisfaction. In ...
Las componentes que definen el perfil digital de un investigador en la Ciencia Abierta
(2020-11)
El Dr. Francisco José García-Peñalvo de la Universidad de Salamanca, España, explica las dimensiones de la identidad digital de un investigador y el protocolo para crearla. Esta conferencia forma parte del 1er Congreso ...
Conectando las prácticas educativas abiertas y la ciencia abierta
(2021-11-03)
La Educación Abierta se basa en el desarrollo, uso y reutilización de los Recursos Educativos Abiertos (REA). Más allá de las esa operativa básica con los REA, las prácticas educativas abiertas han permitido pasar del ...
Education in Latin America: Toward the Digital Transformation in Universities
(SpringerSpringer, 2021-09-20)
Education in Latin America turned to the use of distance communica- tion strategies in the scenario’s face of health, social, and economic consequences resulting from the COVID-19 pandemic. This abrupt change meant reviewing ...
Conectando las prácticas educativas abiertas y la ciencia abierta
(2021-11-03)
La Educación Abierta se basa en el desarrollo, uso y reutilización de los Recursos Educativos Abiertos (REA). Más allá de las esa operativa básica con los REA, las prácticas educativas abiertas han permitido pasar del ...
Connecting Open Educational Practicesand Open Science
(2021-11-03)
Open Education is based on the development, use and reuse of Open Educational Resources (OER). Beyond the basic operations of OER, open educational practices have made it possible to move from resource to instruction. These ...
Social innovation laboratories for the social construction of knowledge: systematic review of literature
(2021-10-05)
Social innovation laboratories (SIL) are spaces for the construction of knowledge where UNESCO’s Sustainable Development Goals can be met. The objective of the research was to identify the most relevant studies about the ...
Improving Institutional Repositories through User-Centered Design: Indicators from a Focus Group
(MDPI, 2021-11-02)
User experience with intuitive and flexible digital platforms can be enjoyable and satisfying. A strategy to deliver such an experience is to place the users at the center of the design process and analyze their beliefs ...