Search
Now showing items 1-7 of 7
The Phenomenon of Sexting Among Mexican and Spanish University Students: A Multigroup Model
(Springer, 2021-01-20)
The practice of sexting is a phenomenon that has been growing in recent times due to the use of technology and the advance of mobile devices. This practice can have negative consequences for young people who practice it ...
Panel: Investigación de innovación educativa en gestión y emprendimiento
(2021-12-12)
Presentación en Power Point del panel "Investigación de innovación educativa en gestión y emprendimiento" a cargo de Abel García González e Isolda Margarita Castillo-Martínez. Los autores presentan sus procesos de ...
Formación en emprendimiento social como competencia transversal en la universidad: análisis en el marco del aprendizaje experiencial
(2021-11-20)
La formación en emprendimiento social bajo estrategias experienciales en distintas disciplinas permite que los universitarios reflexionen sobre la aplicación de sus conocimientos en la solución de problemas sociales de su ...
La formación virtual y el aprendizaje electrónico: de la Web 1.0 a la Web 5.0
(Wolters KluwerWolters Kluwer, 2021-10)
En los últimos años se han presentado diferentes modalidades en todos los niveles educativos debido al acelerado crecimiento del desarrollo tecnológico en relación al modo de transmitir y hacer llegar el conocimiento de ...
Mobile learning: aplicación de los dispositivos móviles en la educación
(Wolters KluwerWolters Kluwer, 2021)
Mobile learning: aplicación de los dispositivos móviles en la educación.
Ethical Education and its Impact on the Perceived Development of Social Entrepreneurship Competency
(2021)
The aim of this paper is to discuss the importance of multidisciplinary training in the perceived development of social entrepreneurship competence. By means of a sample of an ethics class, this study seeks to argue the ...
Social entrepreneurship education: Changemaker training at the University
(Emerald, 2021-10-19)
This study aims to contribute to the body of scientific knowledge about teaching and promoting social entrepreneurship in Higher Education Institutions (HEIs) based on a measurement before and after concluding an educational ...