Search
Now showing items 1-10 of 284
Transformar lo cotidiano en extraordinario. Innovación, emprendimiento y futuro.
(2019-06-14)
Panel de análisis para valorar elementos de gestión de la innovación, tecnologías, emprendimiento social y las estrategias de innovación en la educación, con el fin de identificar posibilidades para el emprendedor.
Interdisciplinary, collaborative and open innovation to train in energy sustainability through MOOCs subproject
(2019-05)
In the project we worked with new approaches to open education, integrating training solutions and applying OER through 12 MOOCs with innovative strategies, where we created new entrepreneurship opportunities to face the ...
OpenSocialLab: vinculación con aprendizaje vivencial para escalar niveles de dominio en competencias de emprendimiento social. Resultados preliminares de pilotaje.
(2019)
El objetivo de esta ponencia fue presentar resultados preliminares del pilotaje de tres instrumentos para una propuesta metodológica encaminada a la medición del nivel de dominio escalado por los estudiantes de cursos de ...
Desarrollo de la competencia de emprendimiento social en educación superior en el marco de modelo de la cuádruple hélice: co-construcción en innovación abierta
(2019-11-01)
El estudio parte de la necesidad de que el papel de la educación del siglo XXI es formar personas creativas para solucionar problemas, que tal vez aún no existen.
Higher education for social entrepreneurship competencies in the Quadruple Helix Framework: co-construction in open innovation
(2019)
Transformation of education to train competent human capital for the knowledge society era.
Education for creativity, entrepreneurship and critical thinking.
Social responsibility of University.
Engaging MOOC through gamification: Systematic mapping review
(2019-09-29)
While gamification has a strong position in business and marketing, it is just emerging in the education field. This is especially true in the environment of Massive Open Online Courses (MOOC). This paper describes the ...
Innovación educativa: tendencias globales de investigación e implicaciones prácticas
(2020-02-12)
Presentación de libro.
Incidence of digital competences in the completion rates of e-Learning training. Case study on Energy Sustainability MOOCs
(2020-02-19)
Contribution: This article analyzes the correlation between users' digital competencies and their tendencies to successfully complete energy sustainability massive online open courses (MOOCs). In addition to reviewing ...