Search
Now showing items 1-10 of 78
R4C (Research for complexity)-Escalando el razonamiento complejo para todos
(2022-03-03)
Construcción interdisciplinar de publicaciones de alto impacto: artículos.
Panel: R4C-IRG Grupo de investigación interdisciplinar razonamiento para la complejidad
(2021-12-14)
Analizar investigaciones educativas interdisciplinares que impulsan el razonamiento para la complejidad, con el fin de aportar nuevas respuestas y perspectivas hacia el futuro de la educación.
Factores para el desarrollo del pensamiento computacional en estudiantes de pregrado
(ua Journals, 2021-07-31)
El pensamiento computacional, asociado con disciplinas de ingeniería e informática, puede promoverse en otras áreas, ya que excede el fomentar las habilidades propias de la computación y abarca procesos de pensamientos ...
Open education for sustainable development:Contributions from emerging technologies and educational innovation
(Frontiers, 2023-02-16)
The difficulties in carrying out formal educational processes are not a novelty; historically, some examples, such as the cuneiform pictograms dating back to 3000 B.C., speak of the problems that the Sumerian people had ...
Classification of materials by acoustic signal processing in real time for NAO robots
(SAGE, 2017-07-05)
In recent years, humanoid–biped type robots are being adopted by academic and research institutions to create an ecosystem that promotes the development of innovation and social appropriation of technology. Robot-taken ...
Appendix 13. $ External funding for R&D projects with international funds MXN. Technical report stage 1. Project S4L: Simulating for Learning.
External funding for R&D projects with International funds MXN. Technical report stage 1. Project S4L: Simulating for Learning.
Aprendizaje de los componentes del pensamiento computacional mediado por una aplicación virtual de la educación 4.0 en el entorno del pensamiento complejo
(Revistes Digitals de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2023-05-02)
La Educación 4.0 y sus aplicaciones como la realidad virtual basada en web (WebVR) pueden ser útiles para fortalecer el aprendizaje de los estudiantes, debido a que el uso de esta tecnología en la enseñanza permite la ...
Instrumento para la aceptación de estudiantes universitarios de plataformas educativas complejas:evaluación basada en el modelo UTAUT2
Instrumento para la aceptación de estudiantes universitarios de plataformas educativas complejas: evaluación basada en el modelo UTAUT2
Gender gap in perceived achievement of complex thinking in engineering students: A challenge for STEM inclusion
(2023-10-25)
This paper is part of the thematic axis Bridging the diversity gap in STEM, specifically in the themes Diversity and inclusion and Gender studies in STEM. Its objective is to share the results of a study conducted on ...
Computational thinking assessment: Contributions to the development of complex thinking in higher education
(2023-10-25)
Computational thinking and complex thinking are two approaches of current importance in higher education today, since they seek to enhance trans- versal skills and contribute to solving complex problems effectively, as ...