Objeto de congreso no publicado
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11285/555844
Contribución a un congreso, reunión o evento similar no incluido en las memorias, por ejemplo: mesa redonda.
Browse
Search Results
- Presentación "Research Lab Report - Metodología SEL4C"(2025) Vázquez Parra, José Carlos; Antón Ares, Paloma; Lugo-Ocando, Jairo; Pacheco Velázquez, Ernesto Armando; Ramírez Montoya, María Soledad; Portugués Castro, May; Tecnológico de Monterrey; Tecnológico de MonterreySEL4C: Social Entrepreneurship Learning for Complexity es una metodología que, de manera autogestiva, promueve el desarrollo de las competencias de emprendimiento social y pensamiento complejo, dentro de un proceso de ideación emprendedora.
- Acceso efectivo, inclusivo y equitativo a REA, educación y/o ciencia abierta de calidad(2025) Antón Ares, Paloma; Martínez Briones, Benito Javier; Universidad Complutense de Madrid; Tecnológico de MonterreyPacto Digital Mundial y principios ROAM-X UNESCO Basados en derechos, son abiertos, accesibles y promueven la participación de múltiples partes interesadas con base en principios transversales. Proporcionar una visión integral, un marco que garantiza la inclusión, la equidad y la colaboración en el desarrollo y la implementación de Recursos Educativos Abiertos.
- Shaping the future of education: inclusion, innovation and collaboration as transformative principles(2025) Corti, Paola; Martínez Briones, Benito Javier; Politecnico di Milano; Tecnológico de Monterrey• Ensuring access to OER that meets the material needs of target learners and the educational objectives for which the OER is used, including ensuring offline access to OER where appropriate. • Supporting the development of gender-sensitive, culturally and linguistically relevant OER, and the creation of OER in local and indigenous languages. • Ensuring that the principle of gender equality, non-discrimination, accessibility, and inclusiveness is reflected in OER strategies and programmes. • Supporting increased access to OER, particularly for low-income communities, through public investments and incentivizing private investments in ICT infrastructure and broadband as well as other mechanisms. • lncentivizing the development of research in OER. • Developing and adapting existing evidence-based standards, benchmarks and related criteria for OER which emphasize reviewing educational resources (both openly and not openly licensed) for quality assurance.